Juf, gaat Estafette niet door?! Het zandlopergevecht. Moppentappen met Estafette Nieuw. Lezen met applaus! Deze reactie heb ik bij geen enkele andere methode ooit gehoord”, verklaart Hanny. Ze is vooral enthousiast over wat de methode voor zwakke lezers doet. “Kinderen die zwak lezen, zijn vaak snel afgeleid. Het sterke van Estafette Nieuw is het herhalen. Bepaalde opgaven komen steeds terug. Als de kinderen een opgave eenmaal een paar keer gemaakt hebben, weten ze wat er van hen verwacht wordt. Ze hoeven dus niet steeds de opdracht te lezen.” Verschillende aanpakken Op deze basisschool startten de leerkrachten tijdens het schooljaar met Estafette Nieuw. Hanny: “We moesten de kinderen dus snel over de verschillende aanpakken verdelen. De lezers die een jaar voorliepen, hebben we in aanpak 3, de Estafettelopers, gezet. De kinderen met de grootste achterstand zitten in aanpak 1 en de gemiddelde lezers volgen aanpak 2.” Reacties kinderen De kinderen zijn dol op het lezen met Estafette Nieuw. “Als er eens een Estafetteles uitvalt, reageren de kinderen met: ‘hè, jammer zeg!’. Pagina 16

Pagina 18

Interactieve web brochure, deze pdf of editie is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het digitaliseren van digi-presentaties.

Uitgeverij zwijsen


You need flash player to view this online publication